Pincode en Pukcode
De Pin- en Pukcode vind je op je Privileges Mobiel SIM-kaartpas. Deze wordt je per post toegestuurd, zodat je op de activatiedatum met het plaatsen van de SIM-kaart je Privileges Mobiel abonnement kunt activeren.
Na installatie van de SIM-kaart in je smartphone dien je deze te ontgrendelen om van je abonnement gebruik te kunnen maken. Hiertoe dien je als eerste de viercijferige Pincode in je toestel in te voeren. Zolang je smartphone ingeschakeld is, kun je deze met je persoonlijke code of ID ontgrendelen. Je dient je toestel opnieuw met de Pincode te ontgrendelen nadat deze is uitgeschakeld door jezelf of doordat de batterij leeg is geraakt.
Indien drie keer een onjuiste Pincode wordt ingevoerd, wordt je toestel geblokkeerd en wordt om de Pukcode gevraagd om te ontgrendelen. Met gebruik van de Pukcode van de Privileges Mobiel SIM-kaartpas kun je dan je smartphone ontgrendelen. Na ontgrendelen met de Pukcode word je in je toestel gevraagd een nieuwe Pincode aan te maken, waardoor je meteen een persoonlijke viercijferige Pincode hebt.
Belangrijk: na activatie van je abonnement dien je je SIM-kaartpas met de Pin- en Pukcode zorgvuldig te bewaren, zodat je deze codes kunt gebruiken om indien nodig je smartphone nogmaals te ontgrendelen.
De Pukcode is bij Privileges Mobiel bekend, zodat je deze in een noodgeval kunt opvragen om je toestel te ontgrendelen en een nieuwe Pincode aan te maken. Op MijnPrivileges.nl wordt in 'Mijn Abonnement´, je persoonlijke omgeving van Privileges Mobiel, aan jou als abonnee, een telefoonnummer ter beschikking gesteld, waarmee je 7 dagen in de week, 24 uur per dag in een noodgeval je Pukcode kunt opvragen.